پ
پ

alt

به مناسبت  سالروز رحلت پیامبر ختمی مرتبت حضرت محمد مصطفی صلی الله علیه و آله و سلم و سبط کریمش حضرت امام حسن مجتبی علیه السلام در حسینیه اعظم زنجان حجت الاسلام و المسلمین حاج سید یعقوب موسوی امام جمعه موقت سخنران این جلسه با اشاره به ماجرای محاصره مسلمانان در شعب ابی طالب و تحریم آنها از لحاظ آذوقه و سایر موارد گفت:

اين که تحريم و محاصره پيامبر صلی الله علیه و آله و سلم و بني هاشم در شعب ابي طالب بي نتيجه ماند و کفار نتوانست به اهداف خود دست يابد و با مقاومت و ايستادگي بني هاشم و با تدابير رسول الله صلی الله علیه و آله و سلم دشمن از اين توطئه هم بهره اي نبرد چون صبر و ایستادگی داشتند. و در نهایت آن کسی که عقب نشینی کرد کفار قریش بود و آن هم به دلیل نابودی پیمان نامه توسط موریانه ها بود و همه ی قسمت های نامه خورده شده بود جز قسمتی که نام خداوند تبارک تعالی بود و این دلیلی بر لغو تحریم پیامبر و یارانش شد.

حجت الاسلام موسوی با این مقدمه تحریم های چند ساله ما را همانند اعمال کفار قریش بیان داشت و گفت:دشمنان ما دقیقا دارند کار کفار قریش را انجام میدهند و مسلمانان را میخواهند تحت فشار قرار بدهند اما این محدودیت ها و تحریم ها تمام شدنی است به کمک صبر در برابر کارهای دشمنانمان؛ و ما اگر بخواهیم مهر ذلت و نکبت آمریکا بر پیشانی نداشته باشیم همچون سی و چهار سال قبل، باید از سرور و رهبر خود یعنی اباعبدالله الحسین علیه و آلاف التحیه و ثناء تبعیت کنیم که فرمودند “هیهات منا الذله” و این به معنای این است که من و پیروانم زیر بار ذلت نمیرویم و تاکید دارند بر پیروان خود. صبر و ظفر هر دو دوستان قدیمند / در اثر صبر نوبت ظفر آید.

امام جمعه موقت زنجان در ادامه سخنان خود نسبت به بی ارزش بودن زن در دوران جاهلیت اعراب گفت: در آن دوران اگر به مردی خبر میدادند که فرزندت به دنیا آنده و فرزندت دختر است؛ چنان احوال مرد و چهره او بر انگیخته می شد و می گفت چه مصیبتی که فرزند من دختر شده و وجود دختر را ننگ میدانستند و راضی نبودند به زیر بار این ننگ بروند و دختران خود را زنده به گور میکردند، البته عربهایی بودند که که دختران خود را نگه میداشتند و نه به خاطر حق حیاتی که دارند و انسان هستند بلکه آن را به عنوان مال و ثروت خود به حساب می آوردند.

حجت الاسلام موسوی  در این باره با اشاره به زمان حال بیان داشتند: غیر مسلمانان زن ها را همانند لیوان سقاخانه میدانند که هر کسی از آن در وردن آب استفاده میکند و یا همانند عروسک که بازیچه این و آن میدانند. اما مسلمانان طبق فرمایشات پیامبر و امامین معصومین علیهم صلوات الله اجمعین به زنان احترام و ارزش قائلند و مقام او را  قرآن این گونه فرموده که زنان دوشادوش مردان قرار دارند و تنها تفاوت آنها را در ایمان و تقوا میداند. حال با این الطافی که اسلام نسبت به زنان دارند خانمهای محترم هم باید حجابشان را رعایت کنند و به اسلام ارزش بدهند. یک محدودیت داریم یک مصونیت که حجاب مصونیت است برای زنان و آنها را حفظ میکند از خطایا و بلایا.

در ادامه سخنرانی حجت الاسلام سید یعقوب موسوی بیان داشت:پیامبر در آخر عمر شریف خود در حالی که تاب راه رفتن نداشت و دو نفر از جمله حضرت علی علیه السلام از زیر بغلهای مبارکش گرفته بودن و او را به مسجد بردند و پیامبر در همان پایین منبر رو به مردم کرد و فرمود:شما هر چه توانستید آزارم دادید و سنگ بر من زدید ولی من شما را از کفر نجات دادم و حال من از بین شما میروم و دو پیز را برای شما به امانت میگذارم یکی قرآن و دیگری اهل بیت.

این دو جدا از هم نمیشود هرجا قرآن هست اهل بیت نیز هست و هرجا اهل بیت هست قرآن خواهد بود و نباید این ها را از هم جدا کرد.

ای مردم قرآن غریب است درست است که ما حافظ قرآن میخواهیم ولی عامل قرآن هم در کنار حافظ میخواهیم عمل کننده به قرآن بسیار کم است و باید تلاش کنیم.

از اهل بیت نیز غریب بسیار داریم از جمله امامان غریب ما امام حسن مجتبی علیه السلام هستند که پیامبر فرمودند هر قدمی که به سمت مدینه برای زیارت پسرم برداشته شود در محشر قدمهایش لرزان نخواهد بود.

مرد نمیتواند هر حرفی را به فرزند و بستگان خود بگوید ولی به همسر خود راحتتر می گوید اما امام حسن علیه السلام  به همسرش هم نتوانست اعتماد کند و از آتش جگرهایش بگوید چون که زنش زهر را به او خوراند.

امام به حضرت زینب سلام الله علیها فرمود برادرش حسین را با خبر کنند امام حسین علیه السلام که وارد دولتسرای برادرش شد دید که فرزند امام حسن علیه السلام به نام احمد سر به دیوار نهاده و گریه میکند و به عموی خود میگوید عمو جان یتیم شدیم …

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.