پ
پ

مراسم اعلان عزای سیدالشهدا (ع) با گردهمایی مسئولان و اعضای هیئات مذهبی استان در حسینیه اعظم زنجان برگزار شد.

رئیس شورای هیئات مذهبی زنجان در حاشیه این مراسم در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) منطقه زنجان، اظهار كرد: در این مراسم علاوه بر اعلان عزای حسینی، از 5 تن از پیرغلامان زنجانی تقدیر می‌شود.

حجت‌الاسلام والمسلمین علیرضا مهرانفر با بیان اینکه تجلیل از پیرغلامان امسال برای پنجمین سال متوالی برگزار می‌شود، افزود: معرفی این افراد و تجلیل از آنان احیاء شعائر الهی و خط دادن به آیندگان است.

وی با اشاره به اینکه ساماندهی هیئات مذهبی به مرور در حال انجام است، گفت: تاکنون پرونده مربوط به بیش از 300 هیأت مذهبی زنجان بازخوانی و احیاء شده است و درآینده پرونده کلیه هیئات مذهبی شهر زنجان که حدود 600 الی 700 هیأت می‌باشد، تکمیل خواهد شد.

 

رئیس شورای هیئات مذهبی زنجان، این هیأت‌ها را بزرگترین جمعیت مردم نهاد دانست و اظهار کرد: این هیئات در صورتی که از نظر اعتقادی و فکری به رشد لازم رسیده باشند می‌توانند بیشترین و بهترین کارکرد را در رشد معنوی جامعه داشته باشند و یکی از بزرگترین نهادهای تعلیم و تربیت محسوب شوند.

وی افزود: عملکرد هیأت‌های مذهبی نباید به گونه‌ای باشد که باعث واپس‌گرایی مردم از آنها شود بلکه برنامه‌ریزی این هیأت‌ها باید باعث جذب مردم و خصوصاً جوانان به چنین محافلی گردد.

حجت‌الاسلام مهرانفر تصریح کرد: اگر روزی با عدم استقبال مردم از هیئات مذهبی مواجه شویم باید علت را در عملکرد این هیئات بجوئیم، چرا که برخی از هیئات‌ها با برنامه‌ریزی زمانی نامناسب باعث ایجاد خلل و بی‌نظیمی در برنامه‌های اعضای خود می‌شوند.

وی با بیان اینکه هیئات مذهبی بهترین مکان برای حضور همه اقشار جامعه است، اظهار کرد: ضروری‌ترین آموزش‌ها از جمله آموزش‌های خانواده، تحصیل، اشتغال و روابط اجتماعی باید در هیئات مذهبی ارائه شود.

گفتنی است در پایان این مراسم از 5 نفر از پيرغلامان هيئات مذهبي زنجان تجليل به‌عمل آمد.

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.