پ
پ

معاون گردشگری میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان زنجان گفت: مراسم حسینیه زنجان دهمین اثر معنوی ملی ثبت شده در کشور است.

 

“ابوالفضل اجلی” در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) منطقه زنجان، تصریح کرد: در دو روز آینده مراسم معنوی حسینیه اعظم استان زنجان و برنامههای مذهبی خاص استان در ایام محرم اطلاعرسانی خواهد شد و سعی خواهد شد که با توجه به حضور گسترده گردشگران در استان در هتلها تخفیفات ویژهای داده شود.

 

وی افزود: در ایام محرم مردم ایران برای عزاداری سالار شهیدان در تکاپو هستند ولی برخی نقاط بسیار حساس و بارز هستند که استان زنجان یکی از آن نقاط است که عزاداری آن پس از تشتگذاری در اواخر ذیالحجه آغاز خواهد شد. همین طور برنامههای ویژهای در شب تاسوعا، روز عاشورا و فردای آن در استان برگزار می‌شود.

 

این مقام مسئول خاطرنشان کرد: رویدادهای مذهبی استان در کل کشور زبانزد است و همین امر سبب شده است که گردشگران در ایام ماه محرم توجه ویژهای به استان داشته باشند، لذا سعی خواهد شد همه امکانات رفاهی برای گردشگران مذهبی استان در این ایام فراهم شود.

 

وی اظهار کرد: با توجه به اینکه مراسم حسینیه زنجان توسط رسانهها منعکس شد استانهای دیگر سعی در منظم کردن مراسم خود داشتند ولی نظم استان در مراسم عزاداری حسینیه اعظم خود جوش است و نیازی به برنامه‌ریزی ندارد.

 

اجلی تصریح کرد: اطلاع‌رسانی و انعکاس این موضوع در سطح ملی و بینالمللی از وظایف این اداره کل است و دفاتر گردشگری استان نیز برای گردشگری مذهبی ثبت‏نام میکنند لذا امیدواریم در آن مراسم شاهد حضور گسترده گردشگران ملی و خارجی باشیم.

انتهاي پیام

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.