پ
پ

alt

نماینده ولی فقیه در استان زنجان:

مرجعیت و عاشورا دلیل عدم موفقیت برنامه های دشمنان اسلام است

نماینده ولی فقیه در استان زنجان مرجعیت و عاشورا را دلیل عدم موفقیت دشمنان اسلام با عاملیت رضا خان در ایران اعلام کرد.

به گزارش روابط عمومی حسینیه اعظم زنجان، آیت الله علی خاتمی در جمع عزاداران حسینی مجتمع در حسینیه اعظم در شب هفتم محرم حضور در جمع عزاداران حسینی را نعمت دانست و اظهار داشت: باید متوجه بود که جذب افراد هم توسط این مکتب نوعی معنویت محسوب می شود.

وی به فجایع روی داده توسط دشمنان اهل بیت اشاره کرد و افزود: کینه آنها آنقدر زیاد بود که سرهای شهدا را از تن جدا و تن های آنها زیر سم اسب پاره، پاره شد.

امام جمعه زنجان با اشاره به ماندگاری مکتب شیعه با وجود فجایع تاریخی تصریح کرد: حماسه حسین بن علی (ع) از دلایل این ماندگاری است.

وی تاکید کرد: در طول تاریخ شیعه با اهدای خون مکتب خود را حفظ کرده است.

آیت الله خاتمی با اشاره به دفن امامزادگان زیاد در ایران افزود: دلیل این امر پناه آوردن آنها به ایران به خاطر حمایت مردم از آنها بوده است.

وی به نقش علما در اقتدار و عزت ایران اسلامی اشاره کرد و گفت: این مسئله در زمان قاجار و به هنگام امضای قرارداد ننگین بین شاه و دولت انگلیس نمایان شد به نحوی که قرار مزبور در سال 1919 لغو شد.

نماینده ولی فقیه در استان زنجان با اشاره به هشدارهای نخست وزیر انگلیس بعد از لغو قرارداد با ایران اضافه کرد: وی در قرن 19 قرآن را خطری برای منافع انگلیس اعلام و بر ضرورت جدا کردن قرآن از زندگی مردم تاکید کرده است.

وی به اقدام دشمنان اسلام در تاریخ برای زدودن محتوای این دین از زندگی مسلمانان در چهار کشور اسلامی اشاره کرد و افزود: آنها برنامه های خاصی را در ایران، ترکیه، پاکستان و افغانستان عملیاتی کردند که مشکلات موجود حاصل فتنه های آنها است.

آیت الله خاتمی با بیان اینکه افراد خاصی برای زدودن اسلام ناب از زندگی مسلمانان انتخاب شده بودند، ادامه داد: از بین افراد منتخب برای اجرای برنامه های دشمنان اسلام تنها کسی که موفق نشد رضا خان ایران بود.

وی مرجعیت و عاشورا را دلیل عدم موفقیت استکبار با عاملیت رضا خان در ایران اعلام کرد و گفت: این مسئله بعد از سال ها و بعد از پیروزی انقلاب اسلامی باز هم مورد توجه صهیونیست ها قرار گرفت.

امام جمعه زنجان ادامه داد: کار کارشناسی عوامل استکبار دو بال مهدویت و عاشورا را رمز پیروزی انقلاب اسلامی اعلام کرده و راه کار آن را هم ارائه داده است.

وی با اشاره به اقدامات دشمن برای بی اثر کردن عوامل پیروزی شیعه در جهان کنونی گفت: آنها در صدد تهی کردن مفاهیم مربوط به شیعیان یعنی عاشورا و مهدویت هستند.

انتهای پیام/

 

 

 

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.