پ
پ

معاونت فرهنگی حسینیه اعظم زنجان با اشاره به هجمه ی دشمنان قسم خورده نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران به مبانی دینی ، اعتقادی و مذهبی عاشقان حضرت ابا عبدالله الحسین (ع) تأکید کرد: حضور شیعیان و عاشقان ائمه اطهار در صحنه ها بخصوص مراسم سوگواری سرور و سالار شهیدان در ایام محرم الحرام، نقشه های شوم دشمنان را کمافی السابق  نقش بر آب می کند.

مصطفی رهروی ، خاطرنشان ساخت :خادمین حسینیه اعظم زنجان با شناختی که از دشمنان دارند از سالیان دور و با اتمام جنگ تحمیلی، پی به اهداف و سیاست های  استکبار در حوزه جنگ نرم بردند و با ورود به حوزه فرهنگی و برنامه ریزی، اقدامات زیر بنایی را انجام دادند.وی به ایجاد کتابخانه و واحد سمعی و بصری برای اولین بار در پایگاه 13 حسینیه اعظم زنجان اشاره کرد و اظهار داشت : کتابخانه حسینیه اعظم زنجان با 9  هزار جلد کتاب و 2 هزار نوار کاست درسی ،قرآنی ، سخنرانی و موسیقی فعال شد که برای تجهیز آن 3 میلیون تومان در آن دوره  اعتبار هزينه شد.

وی همچنین به راه اندازی فروشگاه عرضه محصولات فرهنگی حسینیه اعظم زنجان در سال 1375 خبر داد و افزود: این فروشگاه اکنون در فاز سه حسینیه اعظم زنجان به فعالیت ادامه می دهد.

معاونت فرهنگی حسینیه اعظم به فعالیت واحد های تبلیغات ، مراسم  و سایت اطلاع رسانی و سمعی و بصری در حوزه معاونت متبوع خود پرداخت و گفت : در کنار فعالیت هایی که واحدهای فرهنگی انجام می دهند ، سه دوره آموزش سمعی و بصری برگزار کرده ایم و بیش از 50 نیروی انسانی عکاس و تصویربردار آموزش ديده اند.

او با تأکید بر اینکه در مجموعه ای  همانند حسینیه اعظم نمی توان به مسائل بی تفاوت بود و به راحتی از کنار هر کاری گذشت ، تصریح کرد: با ثبت حسینیه اعظم به عنوان دهمین میراث معنوی کشور در كنوانسيون ميراث معنوي در یونسکو و همچنین نامگذاری زنجان به عنوان  پایتخت شور و شعور حسینی ، انتظارات و توقعات از خادمین این مجموعه نسبت به گذشته چند برابر شده است.

رهروی افزود : خادمین حسینیه اعظم زنجان، می بایست با درک صحیح از نیازها و برنامه ریزی مدون همراه با تدوین چارت اداری و سازمانی نیروی انسانی ، طوری حرکت کنند که انتظارات مردمی  را برآورده سازند.

این خادم حسینی گفت: حسینیه اعظم به برکت حضرت سیدالشهدا در دنیای اسلام شناخته شده است و می بایست متناسب با آن ، حرکت ها و برنامه هایش نیز فراملي و بین المللی باشد.

وي بر تقویت حوزه فرهنگی حسینیه اعظم تأکید و تصریح نمود: هیئت امنای مسجد، می بایست از نیروهای توانمند ، کاردان و با تجربه و صاحب فکر و اندیشه در این حوزه استفاده نمایند، چرا که اعتقاد داریم فرهنگ زیر بنای همه امور بوده و همه فعالیت های بخش های دیگر به اين حوزه ختم می شود.

رهروی گفت:علت اینکه مردم به حسینیه اعظم زنجان علاقه پیدا کرده اند به برکت توجه حضرت سیدالشهدا است و اگر خادمین و مردم با خلوص نیت در اين خانه وارد نشوند، موفق نخواهند شد.

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.