پ
پ

alt

معاون اول قوه قضائیه:

عزاداری‌های زنجان در سطح کشور الگو شده است

معاون اول قوه قضائیه گفت: مراسم‌های عزاداری مردم زنجان به دلیل اخلاص تبدیل به الگو شده است.

به گزارش روابط عمومی حسینیه اعظم زنجان ، حجت‌الاسلام ابراهیم رئیسی شامگاه دوشنبه در جمع عزاداران حسینیه اعظم زنجان با اشاره به زیبایی‌های نهفته در نهضت عاشورا اظهار داشت: شرط دیدن این زیبایی‌ها داشتن چشم زیبا بین است.

وی ایثار، توکل، صبر و استقامت، اوج عبودیت، خداخواهی  و دگر خواهی را از جمله زیبایی‌های نهضت عاشورا برای اهلش اعلام کرد.

معاون اول قوه قضائیه به شخصیت‌های برجسته اشخاص حاضر در کربلا اشاره و اضافه کرد: این اشخاص به دلیل قرار گرفتن در کنار امام حسین (ع) کمتر مورد توجه قرار می‌گیرند.

وی عاشورا را تقابل بین عرصه دین‌مداری و دین گریزی دانست و اضافه کرد: در نهضت عاشورا انسان‌های خوش عاقبت و بد عاقبت نمایان شده است.

حجت‌الاسلام رئیسی عاشورا را تقابل بین نور و ظلمت برشمرد و گفت: جنایات روی داده در کربلا نه تنها بر ضد اسلام بلکه علیه انسانیت روی داده است.

وی سوگواری شیعیان را بعد از این همه سال بیانگر تجلیل آنها از شهدای کربلا عنوان و تصریح کرد: فضیلت حزن موجود در عاشورا وقتی افزون می‌شود که تحلیل و نگاه عمیق به این حادثه تاریخی عبرت آموز هم وجود داشته باشد.

معاون اول قوه قضائیه با بیان اینکه شهدای عاشورا نه به روز تولد بلکه به روز شهادت که همان شخصیت آنها است شناخته می‌شوند، ادامه داد: مرگ عزت آفرین عاشورائیان روز تولد آنها محسوب می‌شود.

وی با اشاره به تلاش‌های بانیان فجایع عاشورا برای از بین بردن یاد و نام شهدای این نهضت، تصریح کرد:  جامعه بشری عاشورائیان را به نام عاشورا می‌شناسد و در حقیقت دلیل ماندگاری آنها عاشورا است.

حجت‌الاسلام رئیسی با تاکید بر وجود دین داری در فطرت بشریت اضافه کرد: دین گریزی و عواقب ناشی از آن عواملی دارد.

وی جهل، تقلید کوکورانه، عدم مسئولیت پذیری، چرخش خواص، هواپرستی و هواخواهی، دوستان ناباب و لجاجت را از دلایل عمده دین گریزی عنوان کرد و گفت: هر یک از این دلایل برای دین گریزی نتایج خود را برای جامعه بشری به همراه می‌آورد.

معاون اول قوه قضائیه راه کار جلوگیری از گرفتار شدن در مشکلات ناشی از دین گریزی را سوار شدن در کشتی حسین بن علی و مکتب حسینی اعلام کرد.

انتهای پیام

 

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.