پ
پ

صوفي ياد آور شد : مردم از اقصي نقاط کشور و حتي جهان چشم اميد به اين مکان دارند و چه به صورت فيزيکي و چه به شکل مجازي از طريق سماء نوين حضور پيدا مي کنند و با عشق و شور وصف ناشدني اينجا جمع مي شوند و ميزبان عزاداران حسيني هستند .
صوفي در پاسخ به اينکه  نقش رسانه ها را در معرفي هر چه بهتر اين عزاداري عظيم چطور ارزيابي مي کنيد گفت : پايگاه حسينيه يک رسانه بزرگي است ؛ چرا که رسانه يعني اينکه ما بتوانيم با شيوه هاي گوناگون اهداف ديدگاه هايمان را به سمع و نظر مردم برسانيم .
وي افزود : اين حسينيه توانسته است با نام حسين (ع) فرهنگ عاشورا را در بين اقشار مختلف مردم زنده نگه دارد و رسانه هاي سمعي و بصري به ويژه رسانه ملي توانسته نقش مؤثري در معرفي اين مکان مقدس داشته باشد .
صوفي اظهار داشت: در سالهاي اخير شبکه هاي راديويي و تلويزيوني از اين حسينيه به صورت زنده و ضبطي و توليدي برنامه داشته اند و به نظر مي رسد که اين عامل باعث شده که مردم گرايش بيشتري به اين حسينيه داشته باشند .
وي در پاسخ به سؤال ديگر خبرنگار ما مبني بر اين که به چه دليل استان زنجان را براي برگزاري اين همايش انتخاب کرده ايد گفت : مراسم تجليل از پير غلامان حسيني براي هفتمين سال است که برگزار ميشود و سالهاي قبل در تهران بود و چون هدف صداو سيما در تمرکز زدايي است به جهت علاقه مندي که در بين اقشار مختلف به حضرت اباعبداله در سراسر کشور وجود دارد تصميم گرفتيم که امسال اين مراسم در خارج از تهران برگزار کنيم و ميل حضورمان در استان زنجان نيز به دليل اقبال به هيئات مذهبي و وجود حسينيه اعظم در اين استان با سابقه تاريخي و قديمي اين حسينيه بود .
اين مقام مسئول در پاسخ به اين که چه برنامه هايي را در همايش تجليل از پير غلامان تعقيب ميکنيد گفت : در اين مراسم از چهارصد پير غلام از سراسر کشور دعوت کرديم وعلاوه بر آن علاقه مندان و مداحان و مرثيه سرايان استان زنجان نيز حضور دارند که جمعيت بيش از هزار نفري را شامل  ميشود که در اين مراسم از 15 مداح پير غلام سراسرکشور که سن بالاي 70 سال را دارند تجليل ميشود .
صوفي تسريح کرد : در اين همايش سياست و خط مشي سازمان صدا و سيما در توليد و پخش حواشي و مداحي به سمع و نظر مداحان عزيز ميرسد . وي اضافه کرد اين افتخار نصيب استان زنجان شده است ک همزمان با مراسم تجليل از پيرغلامان رسا نه ملي مراسم عزاداري اباعبداله را شروع کرده و ما آمارش را داريم . هر ميزان برنامه راديويي و تلويزيوني که توليد مي شود در سراسر شبکه هاي کشور پخش کنيم .  

 

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.