پ
پ

 حجت‌الاسلام سیدابراهیم رئیسی  در  مسجد حسینیه اعظم زنجان با بیان اینکه با مرگ انسان، کرامت آن به پایان نمی‌رسد، افزود: مرگ، اولین مرحله‌ای است که با آن کرامت انسان تجلی پیدا می‌کند.

وی با اشاره به اینکه انسان همواره در زندگی به دنبال رسیدن به کمال بوده است، کرامت را دارای شاخص‌ترین  اصل در زندگی بشر دانست و ادامه داد:  نفس و روح انسان با کرامت از بین نمی‌رود، بلکه تجلی پیدا می‌یابد.

حجت‌الاسلام رئیسی با تبیین زندگانی انسان و حیات پس از مرگ، مرگ را ابتدای مسیری برای تجلی کرامت انسانی دانست و با یادآوری حادثه عظیم عاشورا و شهداء کربلا، تصریح کرد: جلوه شهداء کربلا، روز به روز بیشتر می‌شود.

معاون اول قوه قضائیه با بیان اینکه شهداء هشت سال دفاع‌مقدس با کرامت بالا و متعالی خود جلوه‌های بالایی از عشق و ایثار و کرامت انسانی را نشان دادند، اظهار کرد: داشتن معرفت ولایی، شناسه شهید در راه خدا است.

وی با بیان اینکه حضرت امام رضا (ع) مظهر رضای خدا است، افزود: امام رضا (ع) همواره در طول زمان در کنار انسان‌های با کرامت بوده و دست آنها را گرفته است.

حجت‌الاسلام رئیسی، از جبهه‌های جنگ هشت سال دفاع‌مقدس به عنوان نمای روشن و باشکوه از کرامت انسانی یاد کرد و گفت: هشت سال دفاع‌مقدس، یادآور روزهای عشق و ایثار و از جان‌گذشتگی و کرامت ملت ایران است.

وی در ادامه با اشاره به موج بیداری اسلامی در کشورهای عربی منطقه، افزود: آنچه که امروز جهان در بیداری اسلامی شاهد آن است، تجلی ایمان و کرامت انسان‌های مسلمان  آزادی‌خواه در مقابله با دیکتاتورهای عربی است که اضمحلال و شکست دیکتاتورها را به همراه دارد.

بعد از سخنرانی ایشان استاد کلامی زنجانی با قرائت اشعاری پیرامون حضرت علی ابن موسی الرضا(ع) به این مراسم جلوه خاصی بخشیدند.

سپس خادمین رضوی نیز زیارت  خاصه امام رضا (ع) را قرائت نموده و میثاق نامه ای که برگرفته از سخنان امام هشتم بود را تلاوت نمودند.

گزارش تصویری مراسم جشن زیر سایه خورشید در حسینیه اعظم زنجان (کلیک کنید)

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.