پ
پ

 

حسين خوش‌احوال، يكی از خدامان آستان قدس رضوی در گفت‌وگو با خبرگزاری قرآنی ايران(ايكنا) شعبه زنجان، با اشاره به برگزاری اعياد رضوی در دهه كرامت، گفت: در اين برنامه‌ها كه تاكنون طی پنج دوره در استان‌ها اجرا شده است، جوانان بيشترين نقش و همكاری را داشته و اصلی‌ترين مخاطب بوده‌اند.

 

وی افزود: مهم‌ترين تأثير برنامه‌هايی كه با هدف توسعه فرهنگ رضوی اجرا می‌شود، امام‌شناسی و ولايت‌مداری نسل جوان است. همچنين حضور نسل جوان در چنين برنامه‌هايی موجب می‌شود كه قشر جوان، امام رضا(ع) را بيشتر بشناسند و با شناخت و معرفت عميق‌تری به پابوسی ايشان بروند.

خوش‌احوال در خصوص تأثيرات خادميت امام رضا(ع) بر جوانان، اظهار كرد: جوانی كه خادم علی‌‌بن ‌موسی‌الرضا(ع) باشد، از زندگی وی الگو می‌گيرد و با خصايص اين امام بزرگوار بيشتر آشنا می‌شود. چنين فردی خواه ناخواه قدم در همان مسيری می‌گذارد كه امام رضا(ع) خواهان آن هستند و از معصيتی كه ايشان را برنجاند، پرهيز می‌كند.

اين خادم آستان قدس رضوی اظهار كرد: استقبال مردم زنجان بسيار رضايت‌بخش بود و ما شرمنده محبت زنجانی‌ها هستيم و چون توان جبران الطاف آن‌ها را در خود نمی‌بينيم، از امام رضا(ع) می‌خواهيم پاسخ محبت‌های مردم زنجان را بدهند.

يكی ديگر از خدام رضوی كه ميهمان حسينيه اعظم زنجان بود، گفت: اين برنامه‌ها مخصوص جوانان است و ما از ايشان انتظار داريم هم‌اكنون كه لياقت حضور در برنامه‌های متعلق به امام رضا(ع) را يافته‌اند از اين فرصت نهايت استفاده را ببرند و با عمق بخشيدن به شناخت خود از علی بن موسی‌الرضا(ع) چنين برنامه‌هايی همان‌گونه كه در شأن حضرت است به بهترين نحو اجرا كنند.

رحيم كفش‌دار طوسی تصريح كرد: انتظار ما از جوانان بالا است و توقع داريم همان‌طور كه اكثريت خدام رضوی در رشت، جوانان 15 تا 20 سال بودند، در زنجان نيز محور اصلی جوانان باشند.

وی در پايان با اشاره به وجود 5 هزار و 400 شهيد دانش‌آموز در طول دفاع‌مقدس، خاطرنشان كرد: خوشحاليم كه افتخار پيدا كرديم مقارن با هفته دفاع‌مقدس در شهر شور و شعور حسينی حضور پيدا كنيم و شهدا را در فيوضات و ثواب‌هايی كه ما و جوانان همراه‌مان طی اين برنامه‌ها كسب می‌كنيم، سهيم می‌دانيم

منبع:خبرگزاری ایکنا.

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.