پ
پ


مسئول موسسه مصباح حسینیه اعظم زنجان:

 موسسه مصباح با هدف اشتغالزایی آغاز به کار کرده است

بازدید مسئولان از موسسه مصباح حسینیه اعظم زنجان

مسئول موسسه مصباح حسینیه اعظم زنجان گفت: موسسه مصباح با هدف اشتغالزایی آغاز به کار کرده است.

به گزارش روابط عمومی حسینیه اعظم زنجان، محمد آسیابی با اشاره به اینکه موسسه مصباح با رویکرد اشتغال و درآمدزایی ایجاد شده است، گفت: این موسسه با هدف ایفای نقش تولید و اشتغال در کشور از مهرماه 1391 شروع به فعالیت کرده است.

وی ادامه داد: توسعه باغ حسینیه اعظم زنجان با تولید نهال و علوفه دامي و گوسفند چند قلوزایی در زمینی به مساحت  75 هكتار شروع به کار کرده و در این راستا از بدو فعالیت تاکنون نهال سیب پایه مالینگ (پا کوتاه) را تولید و صنوبر اصلاح شده توليد و در سال 92-93 به مشتريان عرضه کرده است.

مسئول موسسه مصباح حسینیه اعظم زنجان افزود: در بخش دام نیز این موسسه با انتقال ژن چندقلوزایی به نژاد افشاری در این مدت کوتاه اقدام به تولید و عرضه اين نژاد گوسفند را کرده است.

وی با اشاره به اینکه در سال جاری افزایش انواع پايه و ارقام نهال های میوه از قبیل پايه هاي پيرودوآرف گلابی، نهال GM، GF، گزیلا 6، ‍C – 29 (میروبالان)، گل محمدی، گردو، انگور کشمشی، سنجد، صنوبر اصلاح شده صورت می پذیرد، ابزار امیدواری کرد: پیش بینی می شود همه این محصولات در سال 1395 به متقاضیان عرضه شود.

این مقام مسئول افزود: به منظور آشنایی بیشتر مردم با فعالیت های صورت گرفته در این موسسه بازدیدهایی از طرف خادمین افتخاری حسینیه اعظم زنجان و مسئولان صورت گرفته و توضیحات کاملی ارائه شده است.

وی، آیت الله خاتمی نماینده ولی فقیه و امام جمعه محترم زنجان و هیئت همراه، حجت الاسلام محمدی نماینده ولی فقیه در اوقاف کشور به همراه مدیرکل اوقاف استان، رییس و معاون دانشکده کشاورزی دانشگاه زنجان، نیکخو مدیر کل دیوان محاسبات استان، مدیرکل دام پزشکی استان و کارشناسان باغبانی و امور دامی جهاد کشاورزی، رئيس و معاونان دانشگاه علوم پزشكي را از جمله بازدیدکنندگان  از این موسسه برشمرد.

آسیابی همچنین با اشاره به اینکه طهماسبی معاون وزارت جهاد کشاورزی، به همراه رییس سازمان جهاد کشاورزی، معاونان و کارشناسان، مهندس رحمتی معاون امور عمرانی استانداري نیز از موسسه مصباح حسینیه اعظم زنجان بازدید کردند، خاطرنشان کرد: با توجه به اقدامات صورت گرفته در این مدت کوتاه و پیشرفت در جهت تولید و اشتغالزایی و کمک به تولید نهال استاندارد، مسئولان در این بازدیدها به فراخور حوزه کاری خود قول همکاری و مساعد دادند.

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.