پ
پ

مسئول موسسه مصباح حسينيه اعظم زنجان:

موسسه مصباح در حوزه‌هاي ايجاد باغ، پرورش گوسفند چند قلوزايي و توليد نهال فعاليت مي‌كند

مسئول موسسه مصباح حسينيه اعظم زنجان ايجاد باغ، توليد نهال و پرورش گوسفند چند قلوزايي ن‍‍ژاد افشاري را از جمله فعاليت‌هايي عنوان كرد كه در اين موسسه انجام مي‌شود.

محمد آسيابي در گفت‌وگو با خبرنگار روابط عمومي حسينيه اعظم زنجان اظهار داشت: موسسه مصباح در راستاي ايجاد اشتغال و فعاليت در زمينه توليد محصولات دامي و كشاورزي در راستاي فرمايشات مقام معظم رهبري در خصوص حمايت از كار وسرمايه ايراني و نيل به حماسه اقتصاد مقاومتي و ايجاد درآمد پايدار تشكيل شده است.

وي با بيان اينكه موسسه مصباح حالت هلدينگ دارد، اضافه كرد: احتمال تشكيل شركت‌هاي ديگر در اين موسسه و فعاليت در مزرعه حسينيه در آينده وجود دارد.

عضو هیات امنای حسینیه اعظم از به ثمر نشستن باغ سيب حسينيه خبر داد و گفت: محصولات باغ 10 هكتاري سيب حسينيه در سال جاري به بازار عرضه شده است.

وي يكنواخت بودن و زود به بار نشستن را از مشخصات نهال‌هاي سيب توليدي در مزرعه حسينيه اعظم زنجان عنوان كرد و افزود: اين نهال‌ها به دليل وي‍ژگي‌هاي خاص خود امكان كشت در فضاي كمتر را دارند.

آسيابي سيب گلاب، زرد، استاركينگ، قرمز، دو رنگ و گالا را از انواع سيب‌هايي اعلام كرد كه در نهالستان حسينيه اعظم بر روي پايه نهال‌ها پيوند شده است.

وي با اشاره به توليد نهال صنوبر اصلاح شده در مزرعه حسينيه اعظم ادامه داد: اين صنوبرها با خاصيت رشد سريع به نياز صنايع چوب پاسخ مي‌دهد.

مسئول موسسه مصباح حسينيه اعظم زنجان به كشت ساير محصولات از جمله گندم، جو، علوفه و يونجه در مزرعه حسينيه اعظم اشاره كرد و گفت: اين محصولات براي نيازهاي خود مزرعه و همچنين ارائه به مشتريان توليد مي‌شود.

وي با تاكيد بر به ثمر نشستن مطالعات تحقيقاتي در مورد نهال‌هاي توليدي در اين موسسه متذكر شد: اين محصول از سال گذشته به بازار ارائه شده است.

آسيايي با اشاره به داشتن مجوز توليد گوسفند داشتي با هدف اصلاح نژاد افشاري با ژن چند قلوزايي در مزرعه حسينيه اعظم زنجان خاطرنشان كرد: محقق شدن اين برنامه تحقيقاتي به تحقق اهداف اقتصاد مقاومتي كمك مي‌كند.

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.