پ
پ

نایب رئیس مجلسنایب رئیس مجلس:

کربلا تجلی عینی اندیشه و خرد ورزی است

نایب رئیس مجلس شورای اسلامی تجلی عینی اندیشه و خرد ورزی را کربلا دانست و گفت: کربلائیان در گروه انسانی‌هایی قرار گرفته‌اند که پا روی نفسانیات دنیوی گذاشته از عقل مبتنی بر دین پیروی کرده‌ و جاودانه شده‌اند.

به گزارش روابط عمومی حسینیه اعظم زنجان، حجت‌الاسلام محمد حسن ابوترابی‌فرد جمعه شب در جمع عزاداران حسینیه اعظم زنجان به گزارش کاهش تورم استان زنجان توسط مسئولان اشاره و اظهار داشت: این موفقیت بیانگر برنامه‌ریزی مسئولان و همراهی مردم با آنها است که باید قدر دانسته شود.

وی به گفت‌وگوهای در حال انجام هسته‌ای با قدرت‌های برتر دنیا اشاره و اضافه کرد: انجام این مذاکرات بیانگر برتر بودن قدرت سیاسی ایران در جهان کنونی است.

نایب رئیس مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: قدرت سیاسی ایران مرهون مجاهدت سه دهه مردم این سرزمین است.

وی با بیان اینکه ایران قابلیت تبدیل شدن به قله اقتصادی دنیا را دارد، تصریح کرد: این مهم نیاز به تلاش و مجاهدت در حوزه‌های تولیدی با کیفیت وهزینه‌های پایین دارد.

ابوترابی‌فرد هجرت مبتنی بر ایمان را راه‌کار حل مشکلات موجود و تحقق هر آرمانی از جمله تبدیل شدن به قدرت برتر اقتصادی در دنیا عنوان و تاکید کرد: نماد این نوع هجرت، عاشورائیان در کربلا هستند.

وی با بیان اینکه یاران امام حسین (ع) در تاریخ سیاسی اسلام ماندگار شده‌اند، ادامه داد: دلیل این ماندگاری قرار گرفتن آنها در قله عقلانیت و خرد ورزی است.

ابرترابی‌فرد تجلی عینی اندیشه و خرد ورزی را کربلا دانست و گفت: کربلائیان در گروه انسانی‌هایی قرار گرفته‌اند که پا روی نفسانیات دنیوی گذاشته از عقل مبتنی بر دین پیروی کرده‌ و جاودانه شده‌اند.

وی استدلال را دیگر ویژگی شهدای کربلا اعلام کرد و افزود: عزاداران حسینیه اعظم پاسدار ارزش‌هایی هستند که شهدای کربلا به خاطر آنها جانشان را فدا کرده‌اند.

نایب رئیس مجلس شورای اسلامی پیشتاز بودن را از خصوصیات جامعه‌ای عنوان کرد که بر اساس عقل، علم و معرفت حرکت می‌کند و ادامه داد: نمونه بارز این نوع حرکت رفتار عقلانی همراه با خرد و اندیشه  شهدا، آزادگان و ایثارگران است که ایران را به قله عزت و اقتدار رسانده است.

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.