پ
پ

حجت الاسلام محبی در بین روزه داران زنجانی؛

نشانه های مقبولیت روزه این است که اخلاق انسان روزبه روز بهتر شود

حجت الاسلام حبی گفت: نشانه های مقبولیت روزه این است که اخلاق انسان روزبه روز بهتر شود.

به گزارش روابط عمومی حسینیه اعظم زنجان، حجت الاسلام محبی در سخنرانی روز سوم ماه مبارک رمضان اظهار کرد: ماه رمضان محور شقاوت و سعادت است.

وی با اشاره به اینکه سعادتمند کسی است که از این ماه استفاده کند، افزود: اینکه از صبح تا شب روزه باشیم اما فقط چشم ما به ساعت باشد که کی افطار خواهد شد، این شقاوت است.

این استاد حوزه علمیه با اشاره به آفت شناسی در موضوعات مختلف بیان کرد: باران نعمت است، ولی نعمت نیز می تواند، آفت باشد، و روایت است که امام سجاد (ع) از خداوند می خواهند که نعمت را تبدیل به آفت نکند.

وی با اشاره به اینکه خودپسندی و حسادت آفت دین داری هستند، گفت: حتی علما نیز آفت دارندکه آن را به هشت قسمت تقسیم کرده اند.

وی ادامه داد: اگر شخصی فقط خواهان این باشد که وی را تعریف کرده و نام او را ببرند، همین امر آفت علما است.

حجت الاسلام محبی با اشاره به خطبه شعبانیه افزود: در این خطبه آمده است که در این ماه خودتان را اصلاح کنید تا فرقی با سایر ماه ها داشته باشید.

وی با بیان اینکه اصلاح در این ماه پل صراط از جهنم است، بیان کرد: انسان باید پنج خصلت مهم باید در خودش تقویت کند.

این استاد حوزه علمیه غیرت از جمله ویژگی‌های یک انسان عنوان کرد و گفت: اگر انسان بی غیرت باشد، خداوند قلب او را بر می گرداند.

وی همچنین با تاکید بر صبر پیشه کردن و کنترل خود گفت: خداوند به اهل صبر که روزه گرفتن نیز از جمله آن است، اجر و پاداش عظیم عطا می کند.

حجت الاسلام محبی همچنین با تاکید بر پرهیز از بداخلاقی افزود: نشانه های مقبولیت روزه این است که اخلاق انسان روزبه روز بهتر شود.

وی با اشاره به تاثیرات مثبت آیات قرآن خواص سور اضافه کرد: اینها انسان را 44 آفت در امان نگه می دارد، که از جمله آن سوره ها قرائت سوره مبارکه یاسین است.

این استاد حوزه علمیه با اشاره به اینکه از دیگر خواص سوره یاسین نجات انسان از فشار قبر است، اضافه کرد: سوره دوم نیزسوره مبارکه صافات است که از جمله خواص آن راحت جان دادن است.

وی با اشاره به اینکه سوره مومنون نیز خواص بسیاری دارد، تصریح کرد: این سوره انسان را عاقبت به خیر می کند.

حجت الاسلام محبی همچنین با تاکید بر تکرار ذکر لاحول و لا قوه الا با لله علی العظیم پس از نماز صبح و نماز مغرب و عشاء اضافه کرد: این آیه خواص بسیاری دارد و موجب عاقبت به خیری انسان می شود.

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.