پ
پ

کسی که خودش نمی‌تواند اربعین برود، هزینۀ سفر یک زائر دیگر را بدهد.

📌پشت ماشینش می‌نوشت «بیمۀ اباالفضل»؛ حالا می‌خواهد حق‌بیمه‌اش را بپردازد!

💎 #اربعین۹۷

🔰اربعین در واقع روضۀ بزرگ امام‌حسین(ع) است، آیا درست است که روضۀ اربابمان خلوت بشود؟! آنهایی که مانعی برایشان هست و خودشان نمی‌توانند بروند، هزینۀ این سفر را بدهند و یک‌کسی را به‌جای خودشان-به نمایندگی- برای زیارت اربعین بفرستند (یا بخشی از هزینۀ سفرش را بدهند)

🔻 هر کسی نذر و نیازی دارد، بگوید: «من یک زائر، جای خودم به کربلا می‌فرستم» هر کسی پول اضافه دارد، دریغ نکند! کسی که از مال خودش در راه خدا بگذرد، خدا برایش فراوانی ایجاد خواهد کرد.

🔰صاحب‌خانه‌ها می‌توانند اجارۀ یک‌ماه را به مستأجرها ببخشند، تا مستأجرها به سفر اربعین بروند. کارخانه‌دارهای شخصی می‌توانند یک‌ماه حقوق اضافه بدهند تا کارگرانشان به این سفر بروند. نترسید؛ حسین(ع) جبران خواهد کرد!

🔻 بعضی از مردم و رانندگان تصمیم گرفته‌اند، زائران اربعین را مجانی تا مرز برسانند. پشت ماشین خودش می‌نوشت «بیمۀ حضرت اباالفضل» و حالا رسماً می‌‌خواهد این حقِ بیمه را پرداخت کند؛ می‌گوید «من امسال زائران حسین(ع) را مجانی می‌برم»

🔰ان‌شاءالله هنگام بازگشتنِ زائران اربعین، در لبِ مرزها، ماشین‌های فراوانی آماده خواهد شد که زائران را به شهرهای خودشان برگرداند. اگر یک رانندۀ اتوبوس گفت «من نمی‌توانم!» مردمِ محله، جمع شوند و بگویند «پولِ اتوبوس را ما می‌دهیم، برو زائران را برسان!»

👤علیرضا پناهیان
🚩دانشگاه هنر- ۹۷.۷.۶

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.