پ
پ

در آستانه ماه محرم؛

هفتمین همایش تجلیل از پیرغلامان حسینی در حسينيه اعظم زنجان برگزار می شود

دبیر هفتمین همایش علمداران گفت: در آستانه ماه محرم، هفتمین همایش تجلیل از پیرغلامان حسینی در زنجان برگزار می شود.

به گزارش روابط عمومی حسینیه اعظم زنجان، رسول احدی اظهار کرد:  امسال هفتمین همایش تجلیل از پیرغلامان حسینی با عنوان همایش علمداران چهارشنبه هشتم آبان ماه در حسینیه اعظم زنجان برگزار می شود.

وی با بیان اینکه همایش تجلیل از پیرغلامان حسینی دوبار در سال برگزار می شود، افزود: این برنامه یک بار در آستانه ماه محرم و یک بار در آستانه ماه رمضان برگزار می شود.

دبیر هفتمین همایش علمداران با اشاره به برنامه های اجرایی در این همایش تصریح کرد: تجلیل از پیرغلامان از برنامه های اجرایی در این برنامه است.

این مسئول به مولفه های انتخاب پیرغلامان اشاره داشت و گفت: تجلیل از شخصیت های برجسته که در ترویج فرهنگ عاشورایی فعالیت داشتند، فعالیت بیش از50 سال در هیئت های مذهبی، فعالیت در حوزه قرآن و همچنین فعالیت صادقانه در بحث قرآن نیز از ملاک های انتخاب پیرغلامان است.

alt

احدی در ادامه به سایر برنامه های اجرایی در همایش علمداران اشاره داشت و خاطر نشان کرد: سخنران ویژه این مراسم حجت الاسلام خدایی( مدیر کل تبلیغات اسلامی استان زنجان) خواهد بود.

وی به اهداف برگزاری این همایش نیز اشاره داشت و بیان کرد: خوشبختانه استان زنجان در بحث شناخت اهل بیت و به ویژه در بحث شورو شعور حسینی در صدر قرار دارد، اما باید تلاش کرد تا با برگزاری چنین برنامه هایی شور و معرفت حسینی بیش از پیش در استان افزایش یافته و در نتیجه رضایت اهل بیت عليه السلام فراهم شود.

دبیر هفتمین همایش علمداران در ادامه به گزیده ای از فرمایشات امام خمینی (ره) در زمینه محرم و صفر اشاره کرد و افزود: به گفته آن بزرگوار هرچه داریم از محرم و صفر است و باید همه تلاش خود را در زنده نگهداشتن فرهنگ عاشورایی در جامعه انجام دهیم.

وی در پایان با بیان اینکه یکی از اهداف برگزاری این همایش اعلان عزای عمومی به مناسبت فرا رسیدن ماه محرم توسط شورای هیئات مذهبی است، اذعان داشت: این همایش به همت هیئت های مذهبی استان و همکاری حسینیه اعظم زنجان برگزار می شود.

انتهای پیام/

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.