پ
پ

 

هفته فرهنگی کربلا در حسینیه اعظم زنجان برگزار می شود

هفته فرهنگی کربلا در زنجان با عنوان “در هوای حرم ” با مشارکت آستان مقدس  امام  حسین علیه السلام به میزبانی حسینیه اعظم زنجان برگزار می شود.

به گزارش روابط عمومي حسينيه اعظم زنجان، مصطفي رهروي دبیر ستاد برگزاری هفته فرهنگی در نشست با خبرنگاران با اشاره به  برگزاري برنامه هواي حرم از 6 تا 12 آذر ماه همزمان با هفته فرهنگي گفت:اين برنامه با پيشنهاد ارائه شده از سوی آستان مقدس امام حسین (ع) براي معرفی فعالیت‌های این حرم در زنجان برگزار ميشود.

 رهروي از جمله برنامه های هوای حرم  در زنجان را برگزاری نمایشگاه با يازده غرفه در شبستان حضرت زینب (س) حسینیه اعظم زنجان بیان کرد و افزود: نمایشگاه شامل محصولات فرهنگی آستان مقدس امام حسین علیه السلام،  مکتوبات ، جزوات،کتب و سی دی ، عکس و فیلم از جنایات صدام معدوم علیه عتبات عالیات ،بخش کودک  و نوجوان و 150 قطعه عکس از حرم است.

 وي يادآور شد: اين نمايشگاه از پنجشنبه هفتم آذر ماه بمدت 6 روز، صبح‌ها از ساعت 9 تا 12 ظهر و بعدازظهر از ساعت 15 تا 19:30 دقیقه براي بازديدكنندگان داير خواهد بود.

 معاون فرهنگي حسينيه اعظم زنجان در ادامه گفت: افتتاحيه برنامه های هفته فرهنگی چهارشنبه شب، 6 آذر ، ساعت 20 با سخنرانی قائم مقام تولیت حرم مطهر امام حسین (ع) و امام جمعه محترم زنجان در حسینیه اعظم خواهد بود.

 مصطفي رهروي به حضور نزار القطری در زنجان به مناسبت برگزاری هفته فرهنگی کربلا اشاره كرد و افزود: وی و یوسف شبیری از مداحان زنجانی در مراسم افتتاحیه مداحی می‌کنند.

 وي برنامه پنجشنبه هفتم آذر همزمان با روز دوم هفته فرهنگي در زنجان را برگزاري زيارت عاشورا با قرائت  ميثم تمار و  مهدي رسولي اعلام كرد.

 دبیر ستاد برگزاری هفته فرهنگی كربلا با اشاره به برگزاري مراسم سوگواری، در حسینیه اعظم زنجان، گفت: اين مراسم شنبه شب نهم آذرماه در ساعت 20 با حضور ملا علی پاشا و مرتضی حیدری برگزار ميگردد.

 وي در ادامه به برگزاري مراسم” شبي با قران” در هفته فرهنگي  اشاره كرد و افزود: اين مراسم يكشنبه شب  دهم آذر در ساعت 20 با حضور قاریان بين المللي از عراق و زنجان  برگزار ميگردد.

 رهروي از تشرف تعدادي از بازديدكنندگان نمايشگاه به كربلا با انجام قرعه كشي در مراسم اختتاميه هفته فرهنگي خبر داد و گفت: مراسم اختتاميه 12  آذر ماه با حضور عینی فرد و کلامی از اساتید مداحی در زنجان برگزار می‌شود.

 گفتني است تا پیش از این، هفته فرهنگی کربلا در ترکیه، لبنان و استان خوزستان ایران برگزار شده و زنجان چهارمین مقصد خادمین حرم امام حسین(ع) در جهان به شمار می آید.

 

 

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.