پ
پ

    همایش شیرخوارگان حسینی در حسینه اعظم زنجان برگزار شد
همایش شیرخوارگان حسینی با همكاری مجمع جهانی حضرت علی اصغر(ع) در نهمین روز از ماه محرم الحرام، در حسینیه اعظم زنجان برگزار شد.

 در این همایش مادران در حالی كه نوزادان خود را بر روی دستانشان گرفته بودند، در غم و اندوه حضرت علی اصغر (ع) طفل شش ماهه امام حسین (ع) اشك ماتم ریختند و به یاد این مصیبت بزرگ به سوگواری و عزاداری پرداختند.

در این همایش كودكان لباس های متحد الشكل به رنگ سبز، سفید برتن داشتند و سربندهای یا حسین (ع) و یا اباالفضل (ع) بسته بودند.

این همایش به همت مجمع جهانی بزرگداشت حضرت علی اصغر (ع) و هدف برگزاری آن تعظیم شعائر حسینی و تربیت نسل انقلابی و مكتبی با حضور مادران و كودكان شیرخوارشان با توسل به حضرت علی اصغر (ع) و اظهار مظلومیت شیرخوار امام حسین (ع) است كه مظلومانه در كربلا شهید شد.

در این همایش ضمن قرائت زیارت عاشورا ، مداحان اهل بیت عصمت و طهارت (ع ) در سوگ سالارشهیدان امام حسین (ع ) بویژه كوچكترین سرباز كربلا نوحه سرایی كردند.

نخستین مراسم شیرخوارگان حسینی در ایران 9 سال قبل در مهدیه تهران و همزمان در كشورهای عراق، بحرین، كویت، عربستان سعودی (منطقه الشرقیه و قطیف و توابع آن )، قطر، امارات، عمان، هند، پاكستان، افغانستان، تایلند، هلند، دانمارك، سوئد، كانادا، لندن، آلمان، فرانسه، آمریكا در میشیگان ـ توسط عراقی های مقیم آمریكا و استرالیا برگزار شد.

مراسم بزرگداشت حضرت علی اصغر(ع) ، ˈشیرخوارگان حسینیˈ امسال به طور همزمان در دو هزار نقطه در سراسر ایران و جهان در هشتم محرم برگزار واین مراسم در زنجان بخاطر تداخل با اجتماع عظیم موكب عزاداری حسینیه اعظم زنجان در روز نهم برگزار شد.

منبع: ایرنا

جهت مشاهده گزارش تصویری منتشر شده کلیک نمایید

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.