پ
پ

با حضور علما و شاعران و مادحین برگزار گرديد

همایش مداحان و شعرای آئینی در حسينيه اعظم زنجان

به گزارش روابط عمومي حسينيه اعظم زنجان، سازمان بسیج شعرا و مادحین استان زنجان با همکاری حسینیه اعظم زنجان همایشی تحت عنوان مداحان و شعرای  آئینی با حضور علما و شاعران و مادحین این عرصه در محل شبستان قمر بنی هاشم علیه السلام حسینیه اعظم زنجان برگزار شد.

در این مراسم که با حضور نماینده ولی فقیه در استان وامام جمعه زنجان برگزار گردید، استاد حاج ولی لله کلامی و استاد حاج غلامرضا عینی فرد از شاعران آئینی استان به بیان نکاتی در باب شعر و شاعری و همچنین به بیانات ونکات مقام معظم رهبری در باب مداحی اشاره کردند.

حجت الاسلام دکتر مجتبی نظری سخنران این مراسم در رابطه با دشمنی با مسلمانان و شیعیان و همچنین فعالیت سلفی های تکفیری  به سخنرانی پرداخت.

وي  با بیان اینکه سلفی تفکیری از شیعه و اسلام عقده دارد گفت: امروز زمان تعلل و کوتاه آمدن نیست، شیعه باید بداند با دشمن قسم خورده و مزدور به نام سلفی تفکیری که در مسیر اهداف آمریکا و اسرائیل گام برمی دارد طرف است.

حجت الاسلام نظری با اشاره به امروز همانندي کسانی که در جنگ صفین قرآن بر سر نیزه کردند با سلفی های تكفيري گفت: امروز نیز سلفی های تفکیری با تفسیر نادرست و غلط خود از احکام و  قرآن علیه مسلمانان فعالیت می کنند.

وی با تاکید براینکه شیعیان باید کمربند دفاع در برابر دشمنان اسلام را محکم ببندند، افزود: زمان استراحت علما و بستن درب مساجد به پایان رسیده و باید توجه داشته باشیم دشمنان داخلی در جهان اسلام در صدد خاموش کردن چراغ مسلمانان هستند.

ایشان افزودند : در حال حاضر جریانی  به نام صهیونیسم اسلامی در جهان اسلام شکل گرفته که اسلام را در مقابل اسلام قرار داده و این همان سلفی های تکفیری هستند.

حجت الاسلام نظری تاکید کرد: مسلمانان جهان باید بستر را برای دشمن فراهم نکنند و هر کدام بر وظیفه خود در دفاع از دین اسلام آگاه باشند. مسلمانان باید عَلَم اسلام و  امام حسین(ع) را دو دستی گرفته و در برابر دشمنان ایستادگی کنند و این پرچم در جهان افراشته شود.

دکتر نظری:با بیان اینکه عَلَم مردان شلمچه و فکه، امروز در دست ملت ایران است گفت: کینه شیعیان در هر زمان در سینه دشمنان وجود دارد و این پاک شدنی نیست چرا که دشمنان از شیعه هراس دارند.

 حجت الاسلام نظری با تاکید بر اینکه استراتژی وحدت رمز پیروزی مسلمانان دنیا است افزود: در این برهه از زمان باید شیعه و سنی بیش از گذشته اتحاد خود را حفظ کنند.

وی گفت: دشمنان دین اسلام، قسم خوردگانی هستند که دائما در حال حمله به مسلمانان بوده و در تلاش هستند مسلمانان از دین خود برگردند.

 حجت الاسلام نظری با بیان اینکه امروز صهیونیست اسلامی با تمام توان در مقابل اسلام و شیعه ایستاده است افزود: باید در عزاداری های ایام فاطمیه جنایات و شیعه کشی های دشمنان دین اسلام برای مردم بازگو شود چرا که این دشمن، دشمن خونی است.

 حجت الاسلام نظری با تاکید بر لزوم وحدت بین شیعه و سنی ، افزود: سلفی های تکفیری وحدت بین شیعه و سنی را هدف گرفته اند و با این حربه می خواهند اسلام را از بین ببرند.

 وی با بیان اینکه امروز دیگر آمریکا و اسرائیل در مقابل اسلام نیست، رفتارهای ضد شیعی عربستان سعودی را یادآور شد و گفت: دولت های مرتجع عربی دائما به اسلام و شیعه حمله می کنند تا به وحدت بین شیعه و سنی ضربه وارد کنند و بتوانند عقاید منسوخ و مسموم خود را در جهان اسلام وارد کنند.

دکتر نظری با تاکید بر اینکه شیعه باید آگاه و آماده از حریم شیعه حمایت کنند و در این مسیر باید کمربندها  را محکم ببندند افزود:  امروز وقت خوابیدن و پرداختن به موضوعات دیگر نیست امروز باید شیعه کمربندهای دفاعی خود را محکم ببندد و از حریم و جایگاه شیعه حمایت کند.

حجت الاسلام نظری با بیان اینکه مداحان و روحانیون باید به عنوان یک رسانه مهم و تاثیرگذار در جامعه عمل کنند تاکید کرد: امروز دیگر مداحی تنها با هدف اشک ریختن برای اهل بیت و شهدای کربلا مطرح نیست بلکه مداحان و روحانیون جهان اسلام را در مقابل توطئه های داخلی و خارجی علیه اسلام و شیعه آگاه کنند.

 

گزارش تصویری

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.