پ
پ


همزمان با میلاد سه دردانه عالم؛

حسینیه اعظم زنجان غرق نور و شادی شد

حسینیه اعظم زنجان همزمان با میلاد سه دردانه عالم امام حسین (ع)، حضرت ابوالفضل (ع) و امام سجاد (ع) غرق نور و شادی شد.

به گزارش روابط عمومی حسینیه اعظم زنجان، همزمان با فرا رسیدن ماه شعبان شور شوق در چشمان مردم برق می زند و با آذین بندی و چراغانی خیابان ها و سر در خانه ها به استقبال اعیاد شعبانیه و روز ولادت امام حسین (ع) رفته اند.

حسینیه اعظم زنجان اما در این بین شور و حال خاصی دارد و حال و  هوای ویژه‌ای به خود گرفته است و مراسم جشن و سرور در این مکان مقدس دایر است.

در شب میلاد امام حسین علیه السلام، صدها نفر از مردمان پایتخت شور و شعور حسینی با شرکت در مجلس ویژه‌ای که از سوی این آستان برگزار شده بود، به جشن و شادی پرداخته و این میلاد با برکت را گرامی داشتند.

خیابان‌های منتهی به حسینیه اعظم زنجان چراغانی شده و زائران زیادی از مناطق مختلف استان برای عرض تبریک این روز مبارک در صحن آن حضرت حضور پبدا کرده‌اند.

همچنین به این مناسبت شبستان‌های مسجد به طرز باشکوهی آذین بندی و چراغانی شده است، در همین راستا بسیاری از شهروندان زنجانی در اطراف مسجد با در دست داشتن نقل و شیرینی و تقسیم آن، ولادت با سعادت امام حسین علیه السلام را به یکدیگر تبریک و تهنیت گفته و برای جامعه اسلامی آرزوی خیر و برکت می‌کنند.

عده ای در گوشه و کنار شبستان های مسجد در حالی که قطرات باران نوازشگر صورتشان بود، زیر باران دست بر آستان الهی دراز کرده و زیر لب با خدای خویش نجوا و زمزمه می کنند.

بر اساس این گزارش همزمان با سوم شعبان که امام حسین(ع) پا به عرصه گیتی گذاشتند؛ ویژه برنامه جشنی در این آستان از ساعت 22 شب با شعرخوانی و مدیحه‌سرایی ذاکران اهل بیت(ع) برگزار خواهد شد و با سخنرانی حجت الاسلام رفیعی این مراسم جشن ادامه پیدا خواهد کرد و خیل شیفتگان خاندان عصمت و طهارت (ع) با حضور در این آیین باشکوه، ارادت خالصانه خود را به علمدار کربلا نشان خواهند داد.

امروز نیز نخستین دوره آموزشی خادمین حسینیه اعظم زنجان با حضور حجت الاسلام و المسلمین ناصر رفیعی برگزار شد.

در این همایش حجت الاسلام رفیعی به ویژگی‌های خادمین مساجد و اماکن مقدس اشاره کرد و اظهار کرد: اخلاص، اخلاق، شرح صدر، رازداری، هدایتگری ویژگی خادمان باشد.

وی با اشاره به اینکه در حال حاضر آستان مقدس رضوی 30 هزار خادم دارد، گفت: هیچ شاهی این تعداد خادم را ندارد و از خادمان این آستان مقام معظم رهبری، رئیس قوه قضائیه و بسیاری از بزرگان کشور هستند، اما مهم این است که خادم باید خالص باشد.

همچنین روز گذشته نیز مراسم جشنی با حضور حجت الاسلام رفیعی برگزار شده و در این مراسم نیز ضمن تاکید بر عقلانی بودن و خردمندانه بودن به عنوان ویژگی‌های مکتب دینی است تاکید شد که امام حسین (ع) در ابعاد مختلف عبادی، سیاسی و اجتماعی الگوی همگان هستند.

گفتنی است، فردا نیز مراسم جشنی با حضور عاشقان و ارادتمندان امام سجاد (ع) با سخنرانی دکتر رجبی دوانی از ساعت 22 برگزار خواهد شد.

بر اساس این گزارش به میمنت این روزهای مبارک و تا پایان ماه شعبان سالن اجتماعات حسینیه اعظم زنجان نیز به بهره برداری رسیده و افتتاح رسمی خواهد شد.

 

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.