پ
پ

 


مسئول واحد امداد بسیج حسینیه اعظم زنجان:
واحد امداد بسیج در دو گروه خواهران و برادران اقدام به ارائه خدمت می‌کند
مسئول واحد امداد بسیج حسینیه اعظم زنجان با اشاره به اینکه امداد بسیج در دو گروه برادران و خواهران تشکیل شده است، گفت: این گروه‌ها در شب‌های برگزاری عزاداری محرم و همچنین روز حرکت دسته عزاداری اقدام به ارائه خدمت می‌کنند
کمال شعبانی امروز در گفت و گو با خبرنگار روابط عمومی حسینیه اعظم تعداد افراد فعال در گروه امداد بسیج را 141 نفر اعلام و اضافه کرد: 104 نفر از این تعداد در واحد برادران حضور دارند.
وی با بیان اینکه واحد امداد بسیج به دو گروه پرستاری و امدادگر تقسیم شده و دوره‌های آموزشی را با هماهنگی جامعه بسیج دانشگاه علوم پزشکی، اورژانس و سپاه استان گذرانده‌اند، تصریح کرد: دوره آموزشی این افراد زیر نظر یک سوپروایزر در حسينيه اعظم برگزار شده است.

مسئول واحد امداد بسیج حسینیه اعظم زنجان تحویل بیمار به اتاق امداد و پرستاری در صورت وقوع حادثه براي عزاداران حاضر در مراسم، كمك‌هاي اولیه و اعزام توسط آمبولانس به مرکز درمانی را اقدامات انجام شده توسط واحد امداد این مسجد عنوان کرد و افزود: این گروه یک آمبولانس در اختیار دارند که در محل مستقر است.
وی از تشکیل اتاق امداد در هر شبستان خبر داد و گفت: در این اتاق یک پرستار و یک امدادگر حضور دارند که در صورت نیاز کمک‌های اولیه را ارائه می‌دهند.
شعبانی با بیان اینکه امدادگران از ساعت 18 و 30 دقیقه در واحدهای امداد مستقر می‌شوند، ادامه داد: آنها تا ساعت 23 و 30 دقیقه در محل مورد نظر حضور دارند.
شعباني به استقرار هشت دستگاه آمبولانس در روز حرکت دسته عزاداری در خيابان‌هاي مسير اشاره کرد و بیان کرد: امیر کبیر تا چهار راه انقلاب توسط چهار گروه خواهران و فردوسی تا امامزاده هم از طریق 25 گروه‌ امدادی برادران پوشش داده می‌شود.
مسئول واحد امداد بسیج حسینیه اعظم  تاکید کرد: واحد امداد بسیج تقریبا همه خدماتی را که یک بیمار اورژانسی نیاز دارد ارائه می‌کند.
وی مدت زمان ارائه خدمات توسط واحد امداد بسیج در روز حرکت دسته عزاداری را ساعت 9 صبح تا پایان مراسم عنوان و خاطرنشان کرد: گروه امداد بسیج در مراسم دو خادم امدادگر در مهد کودک حسینیه اعظم مستقر میکند.

وي از استقرار چهار اكيپ امدادي در مسير حركت دسته عزاداري حسينيه اعظم در هشتم محرم خبر داد و گفت: اين اكيپ شامل يك پرستار، امدادگر و تجهيزات مورد نياز در فوريت‌هاي پزشكي است.

 

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.