پ
پ

 

در پنج سال گذشته انجام شد

پرداخت 13000 فقره وام توسط صندوق قرض الحسنه حسینیه اعظم زنجان

مسئول صندوق قرض الحسنه حسینیه اعظم زنجان از پرداخت 13 هزار فقره وام توسط صندوق قرض الحسنه حسینیه اعظم زنجان در پنج سال گذشته خبر داد.

سعید آهنی در گفت و گو با خبرنگار نشریه مصباح اظهار کرد: فعالیتی که صندوق قرض الحسنه حسینیه اعظم زنجان انجام می دهد، با فعالیت سایر موسسات قرض الحسنه و صندوق های اعتباری متفاوت است، چرا که فعالیت این صندوق منتصب به مجموعه مقدس حسینیه اعظم است.

وی با اشاره به تاریخچه تشکیل و راه اندازی صندوق قرض الحسنه مسجد حسینیه اعظم زنجان افزود: این صندوق از سال 80 فعالیت خود را با همکاری هیئت امنا و یک خیر آغاز کرده است.

مسئول صندوق قرض الحسنه حسینیه اعظم زنجان با اشاره به اینکه در روزهای آغازین تاسیس این صندوق تعداد وام های پرداختی بسیار کم بود، اضافه کرد: در حال حاضر تعداد وام های پرداختی این صندوق به 300 فقره در ماه رسیده است.

وی با اشاره به اینکه از محل اعتبارات این صندوق، وام های مختلفی به مراجعه کنندگان پرداخت می شود، اضافه کرد: وام ازدواج، وام کارگشایی و حل مشکلات خانواده های نیازمند از جمله وام هایی است که از محل این صندوق پرداخت می شود.

آهنی افزود: این وام ها با کارمزد 4 درصد و به صورت سپرده دار به مراجعه کنندگان پرداخت می شود.

وی یادآور شد: وام های بدون سپرده به افرادی که نیاز فوری داشته و مبلغی به عنوان سپرده ندارند، پرداخت می شود.

مسئول صندوق قرض الحسنه حسینیه اعظم زنجان همچنین در خصوص نحوه پرداخت وام سپرده دار، ابراز داشت: وام سپرده دار پس از گذشت شش ماه از مبلغ سپرده برابر همان مبلغ به شخص پرداخت می شود.

مسئول صندوق قرض الحسنه حسینیه اعظم زنجان در پایان هدف از راه اندازی صندوق قرض الحسنه این مسجد را ترویج فرهنگ قرض الحسنه عنوان کرد و گفت: سیستم اداری و نحوه پرداخت وام در این صندوق کاملا اسلامی است.

 

 

 

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.