پ
پ

alt

انتشارات انقلاب اسلامی که ناشر «72 سخن عاشورایی است، نسخه الکترونیکی این کتاب را روی پایگاه اطلاع‌رسانی خود قرار داده است.

موضوع این کتاب، گزیده‌ای از بیانات مقام معظم رهبری در 72 سخن درباره‌ی مسائل مختلف مربوط به نهضت حسینی است که از خرداد سال 1368 تا تیرماه 1390 در محافل و مجالس گوناگون ایراد کرده اند. همچنین در بخش پایانی این کتاب دعاهایی که معظم‌له با محوریت «حماسه‌ی عاشورا» در سخنرانی‌های مختلف فرموده‌اند, گردآوری شده است.

این کتاب به همت علیرضا مختارپور قهرودی در 296 صفحه جمع‌آوری و تدوین شده که دارای یک فهرست تفصیلی بر اساس ترتیب زمانی رخدادهاست. علاوه بر این, فهرست مطالعه موضوعی در ذیل عناوینی چون؛ زندگی و ابعاد شخصیت امام حسین علیه‌السلام، اهداف و فلسفه قیام، درس‌ها و عبرت‌های عاشورا، اهمیت ماه محرم و برگزاری مجالس عزاداری و ذکر مصیبت آمده است.

در فرازی از این کتاب با عنوان « درس اربعین در صحنه‌ی تبلیغی و فرهنگی» می خوانیم:

درسى که اربعین به ما مى‌دهد، این است که باید یاد حقیقت و خاطرهى شهادت را در مقابل طوفان تبلیغات دشمن زنده نگهداشت.

دستگاه ظالم جبار یزیدى با تبلیغات خود، حسین‌بن‌على علیه‌السلام را محکوم مى‌ساخت و وانمود مى‌کرد که حسین‌بن‌على علیه‌السلام کسى بود که بر ضد دستگاه عدل و حکومت اسلامى و براى دنیا قیام کرده است!! بعضى هم، این تبلیغات دروغ را باور مى‌کردند. بعد هم که حسین‌بن‌على(علیهما‌السلام)، با آن وضع عجیب و با آن شکل فجیع، به وسیله‌ى دژخیمان در صحراى کربلا به شهادت رسید، آن را یک غلبه و فتح وانمود مى‌کردند! اما تبلیغات صحیح دستگاه امامت، تمام این بافته‌ها را عوض کرد. حق، این گونه است.  

گفتنی است پیش از این نیز در آستانه ماه محرم, انتشارات موسسه انقلاب اسلامی 4 اثر عاشورایی از بیانات رهبر معظّم انقلاب اسلامی را برای بهره‌مندی تمامی علاقه‌مندان از طریق سایت نشر انقلاب اسلامی معرفی کرده بود.

علاقه‌مندان به دریافت نسخه الکترونیکی کتاب «72 سخن عاشورایی» مقام معظم رهبری اینجا  را کلیک کنند.

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.