پ
پ


حجت الاسلام سرابی

کسی که بندگی خداوند را بکند، آزاد است / شرط آزادگی بندگی خداوند است( روز هیجدهم)

حجت الاسلام سرابی گفت: کسی که بندگی خداوند را بکند، آزاد است .

به گزارش روابط عمومی حسینیه اعظم زنجان، حجت الاسلام سرابی روز هیجدهم ماه مبارک رمضان در جمع روزه داران زنجانی با اشاره به شرایط احیای شب قدر اظهار کرد: این روزها با شب های دیگر متفاوت است و ما باید برای شب های قدر برنامه داشته باشیم.

وی با تاکید بر زمینه سازی استفاده بهتر از شب های قدر تصریح کرد: انسان باید ابتدا زمینه را فراهم ساخته و سپس از شب قدر استفاده کند.

حجت الاسلام سرابی با اشاره به اینکه روز منتهی به شب قدر نیز ارزشی برابر شب قدر دارد، اضافه کرد: برای متصل شدن به نورانیت امام زمان (عج) باید تلاش کرد و از ظرفیت شب های قدر استفاده لازم را به عمل آورد.

وی با بیان اینکه در شرایط سخت یکی از راه های نجات دعا کردن است؛ اضافه کرد: انسان باید در همه شرایط به خداوند پناه ببرد.

این استاد حوزه علمیه با تاکید بر استفاده از فرصت هایی که برای انسان سازی فراهم می شود؛ گفت: این فرصت ها همچون ابری است که از دست می رود؛ پس باید از آن استفاده کرد.

وی با بیان اینکه آزادی که به دنبال بندگی خداوند به وجود می آید، در هیچ چیز وجود ندارد، افزود: کسی که در بند خداوند است، از بند دو دنیا آزاد است.

حجت الاسلام سرابی با تاکید بر تفکر به گذشته ها و آینده و اعمالی که انسان انجام داده است، گفت: آزادی هایی که به صورت کذایی وجود دارد؛ آزادی نیست.

وی با اشاره به اینکه در صورت اختیارات بسیار توسط یک بنده نیز در نهایت به اوعنوان خداوندگار داده خواهد شد، افزود: اگر انسان به شهوات و هوس ها غالب شد، ازاد خواهد بود.

حجت الاسلام سرابی با بیان اینکه نخستین شرط بندگی شناخت حرام و دوری از آن است، تصریح کرد: در برخی از موارد انسان محرمات را می شناسد و انجام نمی دهد، اما در برخی از موارد انسان از چیزی که موجب انجام محرمات می شود، نیز دوری می کند و این افضل تر از مورد قبلی است.

وی ادامه داد: برخی از چیزها حرام نیست، بلکه انجام دادن آن انسان را وارد مقوله حرام می کند، که باید از آن جلوگیری کرد.

این استاد حوزه علمیه خاطر نشان کرد: ما باید حتی از چیزهایی که زمینه گناه را برای انسان فراهم می کند، نیز دوری کرد.

وی در تعریف ورع گفت: ورع در اصطلاح ارباب معرفت ورع به معنای پرهیز و خود داری از امور شبهه ناک و تنفر از گناه است و برای دوری از گناه انسان باید ورع در پیش گیرد.

 

 

 

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.