پ
پ

گزارشي خواندني از يوم‌العباس زنجاني‌ها؛  ارادت به قمربني هاشم جهاني شدگزارشي خواندني از يوم‌العباس زنجاني‌ها؛

ارادت به قمربني هاشم جهاني شد

بازهم، هشتم محرم شد و صداي يا ابوالفضل علمدار مردم زنجان در جهان پيچيد.

به گزارش روابط عمومي حسينيه اعظم زنجان، عاشقان حضرت ابوالفضل همه ساله در روز هشتم محرم در اجتماعی بزرگ در زنجان گرد هم می‌آیند تا عشق و ارادت خود را به علمدار کربلا نشان دهند.

 مردم استان زنجان یک روز خاص را به عزاداری برای حضرت ابوالفضل‌العباس(ع ( برگزار می‌کنند، این مراسم به قدری زیبا و تاثیرگذار است که در حال حاضر جهانی شده است و مردم زنجان به یاد امام و مولایشان در قالب دسته عزاداری حسینیه اعظم زنجان به عزاداری می‌پردازند.

عشق و ارادت زنجانی‌ها به ائمه اطهار علیهم‌السلام در عزاداری‌ها از گذشته‌های دور همچنان به سبک و سیاق سنتی به یادگار مانده است.

مردم زنجان با فرا رسیدن ماه محرم، بیرق‌های عزای امام حسین(ع) را به دست می‌گیرند و در دسته‌های سینه‌زنی و زنجیرزنی، عشق و ارادت خود را به آن حضرت نشان می‌دهند.

امسال نیز طبق سنوات گذشته دسته عزاداری حسینیه اعظم زنجان با حضور باشکوه مردم استان زنجان و حضور میهمانان خارجی و داخلی در حال برگزاري است.

امروز خيابان‌هاي منتهي به حسينيه اعظم شلوغ است، شلوغي كه معمولي نيست، امروز همه آمده‌اند تا ارادت خود را به علمدار كربلا نشان دهند، اينجا پيروجوان، زن و مرد، كودك و پير همه هستند، خيابان‌هاي شلوغ را كه مي‌بيني، فكر مي‌كني كسي در خانه نيست و همه آمده‌اند تا اشك ماتم بريزند در عزاي قمربني هاشم و به ياد رشادت‌هاي ايشان فرياد ” من ابوالفضلم علمدار قيام” سر دهند.

امروز از جاي جاي شهر زنجان فرياد ” هانسی گروهین بل مولاسی وار، شیعه‌لرین حضرت عباسی وار” به گوش مي‌رسد تا شيعيان يك بار ديگر به داشتن مولايي همچون حضرت ابوالفضل (ع) افتخار كنند.

زنجان امروز يكصدا پر از نواي “ای درس بصیرت ویرن عالملر عباس” شده است، انگار همه مردم زنجان آمده‌اند كه بصيرت عباسي داشته باشند، بصيرتي كه از نوع ولايت پذيري است.

مردم زنجان امروز آمده‌اند، فرياد “جماعت یادگار حیدرم من / عزیزه مصطفایه یاورم من؛ دبیر دفترم من / وزیر لشکرم من” سر دهند تا به جهانيان نشان دهند، پايتخت شور و شعور حسيني، عزاداري براي قمربني هاشم كهنه نمي‌شود.

 

پوشش عزاداري حسينيه اعظم زنجان با حضور صدها خبرنگار

مدير روابط عمومي حسينيه اعظم زنجان در جريان برگزاري دسته عزاداري حسينيه اعظم زنجان با اشاره به حضور خبرنگاران و عكاسان حاضر در آفرين‌واره، اظهار كرد: در بين اين افراد عكاسان و خبرنگاران خارجي نيز حضور دارند.

مجتبي شهامي با اشاره به اينكه هماهنگي هاي لازم براي پخش مراسم عزاداري از شبكه هاي مختلف صدا و سيما نيز انجام شده است، گفت: پيش بيني اين است كه امسال نيز مراسم عزاداري از 15 شبكه داخلي و خارجي، صدا و سيما پوشش داده شود.

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.