پ
پ

 

وي مناطق بعدی را نيز اينچنين اعلام كرد: از چهارراه امیرکبیر تا دروازه ارک حد فاصل دروازه ارک تا میدان الله‌اکبر(سه‌راه امجدیه) تا ضلع شرقی خیابان فرودگاه سه‌راه جهاد شامل خیابان انقلاب اسلامی، خیابان روزبه،  محله پنج تن آل‌عبا، محله غریبیه پایین، محلات مساجد رضویه، قاسمیه، احمدیه، عباس کنکان، سیدالشهدا، عباسیه، دگرمان ارخی، فرجیه، محلات حیدریه، باب‌الحوائج، دمیریه، اصغریه و مسجد مسگرهای پایین از ديگر مناطقي هستند كه امسال قبوض گوشت تبرك حسينيه در آنها توزيع شده است.

تکیه حضرت علی اصغر، تکیه نائب‌آقا، مسجد سقاخانه، محله حسینیه، مسجد سیدلر، مسجد سید ستار، تکیه لطف‌علی، تکیه سقالر و همچنين مساجد آهنگران بالا، سید فتح الله، ولیعصر، جامع(سید)، یری بالا، یری پایین از ديگر مناطقي است كه بنا به گفته مسئول توزيع گوشت حسينيه امسال دريافت كننده قبوض خواهند بود.

آسيابي همچنين در نهايت مناطق و محلات ضلع شمالی دروازه ارک تا آخر جاده همایون، ضلع خیابان 17 شهریور تا ضلع غربی استادیوم 15 خرداد شامل محلات مسجد امام رضا، کوچه نوبهار، کوچه سقاخانه، کوچه عندلیبی، مسجد حضرت ابوالفضل جاده همایون، شهرک اندیشه واقع در ضلع شمال شرقی زیبا شهر را از جمله دريافت كنندگان قبض گوشت تبرك اعلام كرد.

وي همچنين در رابطه با شهرك گلشهر كاظميه افزود: در سال های پیش به غیر از گلشهر کاظمیه و محلاتی که امسال قبوض تبرک توزیع شده است در شش سال گذشته کلیه شهر از این قبوض تبرک حسینیه بهره مند شده اند.

آسيابي همچنين در خصوص روند دريافت نذورات و احشام و سير بسته‌بندي گوشت‌ها گفت: نحوه دریافت گوسفند یا به صورت پرداخت هزینه نقدی و یا به صورت ذبح در مسیر دسته می باشد که در دو حالت قبض رسید به شخص نذرکننده داده می شود و یا اينكه به صورت زنده، گوسفند را تحویل می دهند که در این حالت نیز همانند موارد قبل قبض رسيد بسته گوشت تبرک دريافت مي‌كنند.

مسئول توزیع قبوض تبرک و هماهنگی تحویل گوشت ادامه داد: طبق تصمیم امسال هیات امنا در مورد نذری‌های نقدی بیش از سی هزار تومان و همچنین نذری‌های غیر نقدی بالای سی هزار تومان شامل(طلا، فرش و … ) یک قبض تبرک ارائه می‌شد.

وي در خصوص روند آماده‌سازي و بسته‌بندي گوشت‌هاي تبرك نيز گفت: گوسفندان در مسیر ذبح به کشتارگاه زنجان حمل شده و پس از مراحل پوست‌کنی و آماده‌سازي، لاشه های قربانی‌ها به شرکت بسته‌بندی حمل شده و در آنجا قطعه‌بندی می‌شود. این بسته‌ها در اندازه‌های 450 گرمی بسته بندی شده و در سردخانه نگهداری می شود و در تمامي مراحل نيز موارد بهداشتي با حضور كارشناسان بهداشت بررسي و كنترل مي‌گردد.

آسيابي در ادامه گفت: پس از بسته‌بندی گوشت‌ها، افراد داراي قبوض مي‌توانند در مكانهاي معين شده روی قبض‌ها، گوشت تبرکی خود را دریافت کنند.

خاطرنشان مي‌گردد با توجه به جمعیت مردم شهر و کافی نبودن قبوض گوشت تبرک در یک سال، هر ساله در قسمتی توزیع می گردد که سال گذشته توزيع نشده است. 

 

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.